Translate into:


Fură widget-ul Zamolxis Xl8!

Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 august 2010

Praga mater urbium

Nu toate oraşele se pot mândri cu etichetarea de "Oraşul de aur", sau " Oraşul celor o sută de clopotniţe", sau "Mater urbium (mama oraşelor)", sau cu faptul că centrul istoric este inclus în patrimoniul UNESCO, sau că este capitala cristalurilor de Boemia. Dar ca să le cumuleze pe toate, numai unul poate, şi acela este  oraşul de pe Vltava, situat în Boemia centrală, de a cărui istorie sunt legate nume ca Jan Hus, Franz Kafka, Antonin Dvorak, Albert Einstein, oraşul "Revoluţiei de catifea", a cărui istorie este arătată şi mai ales păstrată de orice colţişor al său, fie că sunt clădiri, ape, străzi, obiceiuri, gastronomie, muzică şi chiar oameni. Este oraşul de care cu siguranţă odată ajuns acolo te vei îndrăgosti.



Aşa se face că, la un drum spre nordul Europei (cu treabă), am decis să facem un mic ocol prin Praga pentru a confirma cele spuse mai sus (evident că timpul scurt avut la dispoziţie nu a ajuns pentru cât aş fi vrut eu să petrec în acest oraş, motiv pentru care mi-am spus că o să revin cu siguranţă).
Totuşi, în acest răgaz scurt, am avut plăcerea să fac o mică plimbare pe străduţe, păstrate parcă din timpurile cavalerilor ce-şi ascuţeau săbiile de statuile Podului Carol de peste Vltava, am văzut ceasul astronomic cu ai săi sfinţi de ora exactă şi cu cadranele sale de unde nu poţi descifra cât este în realitate ora, piaţa din jur, puhoiul de turişti (ce o fi oare vara?), arhitectura clădirilor etc. Am simţit relaxarea care pluteşte în aer şi spiritul artistic al oraşului.
Comentariile mi-am propus să le las pentru data viitoare. Până atunci,........poze.
Karlovy Most
Retro style
Muzeul Kafka
Sfinţi de pe Podul Carol


Un comentariu:

Claudia Mihaila spunea...

Foarte frumoase fotografii....Praga este fara indoiala un oras minunat!

Trimiteți un comentariu

Iti poti spune parerea aici: