Translate into:


Fură widget-ul Zamolxis Xl8!

Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 10 decembrie 2011

Graz - ieslea de gheaţă nevăzută


Am rămas foarte dezamăgit după trecerea prin această urbe a Regatului de Est. Nuu, nu vă gândiţi că ar avea oraşul ceva. Dimpotrivă. Nu este degeaba desemnat de către UNESCO "City of Design". Dar ce să faci în jumătate de oră noaptea? Graz merită din plin să-i acordaţi o perioadă generoasă de timp pentru explorare, mai ales că acum este şi perioada sărbătorilor de iarnă, iar austriecii sunt renumiţi pentru celebrele pieţe de Crăciun. Dezamăgirea mea a venit în urma faptului că nu am reuşit să surprind lucrul inedit pe care anul acesta oraşul l-a avut de arătat lumii în această perioadă a anului şi anume opera unor artişti ce au realizat scena Naşterii Domnului, sculptând în gheaţă ieslea şi personajele participante la scena Adventului în mărime naturală.

Auzisem de opera sculptorilor în gheaţă pe canalele de ştiri, şi cum eram în trecere pe lângă Graz în drumul de întoarcere spre casă, am zis că n-ar fi rău să ne oprim preţ de o jumătate de oră să vedem ieslea de gheaţă. Zis şi făcut deşi era totuşi 22:00, iar la 24:00 aveam check-in-ul la un hostel în Viena. Ce putea să fie aşa de greu să găseşti Primăria şi apoi undeva prin jur să dai de aşa o minunăţie? S-a dovedit a nu fi chiar aşa. După câteva căutări, am găsit un loc de parcare pe lângă Opera şi am luat-o la pas prin gerul ce se lăsase peste oraş, în direcţia Primăriei în faţa căreia ştiam că trebuie să fie o piaţă de Craciun şi pe acolo pe undeva trebuia să găsim şi obiectivul îngheţat vizat de noi.

Herrengasse, strada pe care "am călcat-o în picioare" în drum spre Rathaus mi-a provocat două stări: una de uimire şi alta de mâhnire pentru că nu am avut cu ce să fotografiez aşa cum aş fi vrut ceea ce are de arătat. Dar totuşi, am surprins puţin din Herrengasse împodobită pentru Craciun, o stradă cu un tramvai retro,

clădiri ce îmbină vechiul cu modernul,

Stadtpfarrkirche - o biserică încastrată în clădirile alăturate de pe această stradă,

biserică ce prezintă şi o curiozitate prin faptul că în unul dintre vitralii apar Hitler şi Mussolini ca fiind părtaşi la Patimile lui Isus (vezi aici) - ,

Gemaltes Haus sau casa pictată cu zeităţi din mitologia romană şi greacă, cunoscută şi ca Hertzogshof, casă folosită prin secolul XV de Ducele de Styria,

Landeszughaus sau Armureria Provincială -  cea mai mare şi mai veche armurerie din lume, cu o colecţie impresionantă de arme şi armuri) prim planul fotografiei sau partea din stânga) - lipită de Landhaus (planul îndepărtat din dreapta al fotografiei) locul ce găzduieşte Parlamentul, o clădire ce îşi avea locul mai degrabă prin Italia dacă te iei după stilul arhitectural bazat pe elementele constructive ale unui castel lombard, ce are o curte interioară în stil renascentist italian cu coloane şi arce, locul despre care am aflat ulterior că găzduia obiectivul ţintit de noi dar neatins, adică sculptura de gheaţă,

şi nu în ultimul rând Rathaus sau Primăria, în faţa căreia în perioada aceasta este amenajată o piaţă de Crăciun cu toate cele: Glühwein sau vinul fiert, Apfelstrudel sau celebrul ştrudel cu mere, Wurst, figurine de marţipan şi turtă dulce, nuci glazurate, castane prăjite şi alte asemenea delicii culinare, oferite la vânzare din micile căsuţe amenajate ca şi cum ai fi într-un miniorăşel. Peste toată piaţa şi mai ales pe faţada Primăriei, un frumos spectacol de lumini proiectat este menit să-ţi satisfacă şi simţul vizual.

După ce ne-am învârtit printre oamenii veseli din piaţă, cu ochii pe ceasul care arăta deja aproape 23:00, cu gândul că s-ar putea să nu găsim ceea ce căutam am făcut o ultimă încercare întrebând pe cineva care ne-a spus să ne întoarcem pe Herrengasse şi undeva pe dreapta este o intrare. N-am găsit intrarea, nici nu am ştiut în ce clădire era şi am plecat dezamăgiţi. Acum ştiu că trebuia să fie Lanhaushof, în locul marcat pe harta din subsolul postării, dar nici acum nu sunt dumirit dacă la acea oră puteam să vedem sculptura dacă am fi găsit-o.

Mai aveţi timp să mergeţi pentru cei ce doresc şi au posibilitatea aceasta, sau pentru cei ce sunt în trecere cu ceva mai mult timp decât am avut noi. Dacă ajunge cineva, vă rog arătaţi-ne şi nouă poze, doar aşa ca să ne facem sânge rău, dar să ne simţim utili fie doar şi cu această succintă recomandare.

Puteţi vedea ieslea de gheaţă aici şi aici.


2 comentarii:

Vanessa spunea...

Arata minunat :) arhitectura seamana putin cu cea a Sibiului nostru, nu se compara dar seamana. E o destinatie de retinut

soccer predictions spunea...

Dar mai seamana si cu Lipscani....Bucuresti.

Trimiteți un comentariu

Iti poti spune parerea aici: